داغ ترینها: ....

رونمایی هوآوی از قابلیت شارژ هوشمند  رابط كاربری EMUI عمر باتری را بیشتر می كند

رونمایی هوآوی از قابلیت شارژ هوشمند  رابط كاربری EMUI عمر باتری را بیشتر می كند

كمیاب آنلاین: هوآوی قابلیت جدیدی را به رابط كاربری EMUI اضافه كرده كه با یادگیری رفتار كاربر و به مدد فناوری هوش مصنوعی، موجب افزایش عمر باتری و ارتقا عملكرد آن می شود.



امروزه گوشیهای هوشمند تبدیل به ابزاری موثر در زندگی دیجیتال ما شده اند. در دوران فعلی كه یك بیماری فراگیر و با ابعادی جهانی بر زندگی ما سایه افكنده است، كاربران بسیاری مجبور شده اند تا وقت بیشتری را در منزل بگذرانند. به همین علت، استفاده از گوشیهای هوشمند رشد محسوسی داشته و به همین نسبت تعداد دفعات شارژ گوشی نیز بالا رفته است. در صورتیكه تكرار پروسه شارژ و تخلیه باتری، امری مضر برای سلامت باتری است.

در این راستا و بمنظور افزایش طول عمر باتری، هوآوی قابلیت جدیدی را رونمایی كرده كه «حالت شارژ هوشمند» یا Smart Charging Mode نام دارد. این توانایی كه هم اكنون در گوشیهای هوشمندی نظیر سری Huawei Mate ۳۰ در اختیار كاربران قرار گرفته، در رابط كاربری EMUI ادغام شده و به تدریج برای مدلهای دیگر نیز عرضه خواهدشد.
یكی از عواملی كه تأثیر مستقیم بر روی عملكرد باتری دارد، شارژ شدن بیش از اندازه آن است. اگر می خواهید باتری گوشی هوشمند شما حتی بعد از استفاده طولانی مدت و شارژهای پی در پی نیز سالم باقی بماند، از قرار دادن گوشی در شارژ به مدت طولانی بپرهیزید.
قابلیت جدید شارژ هوشمند در محصولات هوآوی سلامت باتری گوشی شما را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تضمین می نماید. با فعال سازی این حالت حتی در صورتیكه گوشی برای مدت طولانی به شارژر متصل باشد باتری آن، فراتر از زمان مورد نیاز شارژ نخواهد شد و قابلیت شارژ هوشمند هوآوی اجازه نمی دهد باتری برای مدت طولانی به صورت شارژ شده، همچنان متصل به شارژر باقی بماند.
با فعال سازی این توانایی، در هنگام شارژ باتری و در هنگام شارژ، با رسیدن میزان شارژ به ۸۰ درصد، پروسه پرشدن باتری با سرعت پایین تری ادامه پیدا می كند. هوش مصنوعی موجود در این نرم افزار رفتار كاربر در استفاده از گوشی و روش شارژ كردن باتری آنرا به مرور زمان فرا گرفته و زمان و سرعت بهینه برای رسیدن گوشی به شارژ ۸۰ درصد را محاسبه می كند. بنا بر تحقیقات متخصصان هوآوی، باتری های لیتیوم یونی از استانداردهای متفاوتی در طول عمر برخوردار می باشند.

البته اگر مایلید باتری شما با همان سرعت سابق و بیشتر از ۸۰ درصد شارژ شود، كافی است این توانایی را از بخش تنظیمات گوشی غیرفعال كرده و سپس با پر شدن باتری باردیگر آنرا فعال كنید.
بنا بر اعلام هوآوی EMUI Smart Charging Mode تاثیر چشم گیری بر روی عمر باتری گوشیهای هوشمند خواهد داشت. این توانایی به تدریج برای گوشیهای دیگر هوآوی هم عرضه خواهد شد؛ اما هنوز زمان دقیقی برای انتشار آن اعلام نشده است.
پس از دریافت این توانایی كافی است به بخش تنظیمات (Setting) گوشی هوشمند خود مراجعه نموده با انتخاب بخش باتری (Battery)، گزینه تنظیمات بیشتر برای باتری (More Battery Setting) را انتخاب و گزینه Smart Charging Mode را فعال كنید.
۲۱۲۱


منبع:

1399/01/25
23:27:16
5.0 / 5
2945
تگهای خبر: ابزار , باتری , تخصص , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
لینک دوستان كمیاب آنلاین