داغ ترینها: ....

هوآوی تا سال ۲۰۲۰ به ركورد عرضه ی دو میلیون ایستگاه مخابراتی  ۵Gمی رسد

هوآوی تا سال ۲۰۲۰ به ركورد عرضه ی دو میلیون ایستگاه مخابراتی  ۵Gمی رسد

به گزارش كمیاب آنلاین هوآوی پیشروترین شركت در زمینه زیرساخت های ۵G در دنیا به شمار می آید و هم اكنون قراردادهای بزرگی برای ساخت و نصب دكل های ۵G با كشورهای اروپایی و آسیایی امضا نموده است. اخیرا رن ژنگفی، بنیان گذار هوآوی اعلام نموده است كه تصمیم دولت آمریكا برای قرار دادن هوآوی در فهرست سیاه تجاری، تأثیری بر روی كسب و كار ۵G این شركت نخواهد داشت.



رن ژنگفی، مؤسس هوآوی، در مصاحبه خود اعلام نموده كه با صرف نظر از تصمیمات دولت آمریكا برای حذف یا نگه داشتن هوآوی در فهرست سیاه تجاری، این شركت در ۱۸ ماه آینده بیشتر از ۲ میلیون ایستگاه ۵G تولید خواهد نمود. او اعتقاد دارد كه قرار دادن هوآوی در فهرست سیاه تجاری آمریكا بسیار ناعادلانه است؛ اما این مورد كوچك ترین تأثیری در بهره وری هوآوی، به خصوص در بخش تجهیزات شبكه ۵G نخواهد داشت.

مدیرعامل هوآوی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تحریم های آمریكا و اهداف هوآوی برای تولید و عرضه تجهیزات ۵G گفته است:
«در ابتدا لطفاً توجه داشته باشید كه اضافه كردن ما به لیست سیاه تجاری، منصفانه نبود. هوآوی هیچ كار اشتباهی بر خلاف قوانین آمریكا انجام نداده است؛ اما همچنان در فهرست سیاه تجاری این كشور قرار دارد. البته حضور در فهرست سیاه تجاری آمریكا تاثیر چندانی بر روی كسب و كار ما نخواهد داشت. ما در گذشته از قطعات آمریكایی در محصولات خود استفاده می كردیم؛ اما هم اكنون در اغلب محصولات و تجهیزات پیشرفته ساخت هوآوی از تجهیزات آمریكایی استفاده نمی گردد. با این حال، تجهیزات جدید ما حدود ۳۰ درصد كارایی بهتری نسبت به نسخه های قدیمی خود دارند.
در ماه آگوست و سپتامبر قبل از تولید نسخه جدید تجهیزات ۵G، این دوره را پشت سر خواهیم گذاشت و در این زمان ما فقط می توانیم حدود ۵۰۰۰ ایستگاه ۵G به صورت ماهانه تولید نماییم. بعد از این دوره، شركت هوآوی قادر به تولید ۶۰۰۰۰ ایستگاه ۵G تا آخر سال ۲۰۱۹ خواهد بود و تا سال آینده حداقل ۱.۵ میلیون ایستگاه دیگر تولید خواهد نمود. بنابراین ما برای پیشرفت در منطقه نیازی به اعتماد و همكاری شركت های آمریكایی نخواهیم داشت».

همان طور كه مشخص است با عنایت به محدودیت های دولت آمریكا، هوآوی بیشتر از پیش مصمم شده است تا وابستگی خود به محصولات آمریكایی را كم كند. بنابراین است كه این شركت برنامه هایی نظیر سیستم عامل اختصاصی، استفاده از دو تأمین كننده برای هر تجهیز و... را دنبال می كند تا با كنار زدن مشكلات بتواند ضمن حفظ رتبه دوم جهانی خود در تولید گوشیهای هوشمند، در بلندمدت بعنوان بزرگ ترین تولیدكننده گوشیهای هوشمند در دنیا شناخته شود.
البته مدیران هوآوی استفاده از سیستم عامل اختصاصی این شركت (هارمونی) را آخرین راهكار خود می دانند و هم اكنون تاكید كرده اند كه هوآوی همچنان به استفاده از اندروید ادامه می دهد و این سیستم عامل محبوب، گزینه اول آنها خواهد بود. از جانب دیگر باید توجه داشت تحریم هوآوی برای شركت های آمریكایی هم دردسر بزرگی بوجود آورده است؛ چون كه این تولیدكنندگان یكی از بزرگترین مشتریان خویش را از دست داده اند و زیان های مالی بزرگی را متحمل شده اند. از همین رو، دولت ایالات متحده به درخواست شركت های فناوری آمریكایی، مجوز تجارت با هوآوی را برای آنها صادر می كند و اخیرا وزارت خزانه داری آمریكا، تحریم های هوآوی را به مدت سه ماه دیگر لغو نمود.
۲۱۲۱

1398/06/09
19:32:50
5.0 / 5
4014
تگهای خبر: اندروید , تولید , سیستم , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
لینک دوستان كمیاب آنلاین