داغ ترینها: ....

با قابلیت Eye Comfort  هوآوی از چشمان خود مراقبت كنید

با قابلیت Eye Comfort  هوآوی از چشمان خود مراقبت كنید

به گزارش كمیاب آنلاین قابلیت Eye Comfort در گوشیهای هوآوی به شما كمك می نماید تا با حذف نور آبی نمایشگر، خستگیچشم به حداقل برسد. در این مطلب به معرفی این توانایی مفید و نحوه فعال سازی آن در گوشیهای هوآوی می پردازیم.



در روزگاری زندگی می نماییم كه از كودكان تا افراد سالمند، هركدام به نحوی با اسمارت فون ها سر و كار دارند. باآنكه استفاده از اسمارت فون ها توانسته بخش هایی از زندگی را آسان تر كند، اما دردسرهایی را هم برایمان بوجود آورده اند. همچون این موارد می توان به خستگی و صدمه به چشم ها اشاره نمود.
وابسته تر شدن به اسمارت فون ها به معنای استفاده بیشتر و در نتیجه خستگی بیشتر برای چشمان است. در این میان كاربرانی هم هستند كه با الگوهای نادرست استفاده، صدمه های جبران ناپذیری را به بینایی و سلامت چشمان خود وارد می كنند.
احتمالاً بارها خستگی چشم ناشی از استفاده های بلندمدت از گوشی و خیره شدن به نمایشگرها را تجربه كرده اید. اما برای كاهش خستگی و صدمه به چشم ها چه باید كرد؟ علل خستگی ناشی از استفاده از اسمارت فون ها چیست؟
به طور معمول عواملی نظیر خیره شدن های طولانی مدت به نمایشگر كه منجر به كاهش روند پلك زدن طبیعی می شوند، استفاده از فونت های ریز كه نزدیكتر كردن گوشی به چشم را به دنبال دارند و استفاده از درجه روشنایی نامناسب برای نمایشگر كه خستگی چشم ها را دوچندان می كند، می توانند سبب صدمه به چشم ها شوند.
موارد بالا باآنكه همچون عوامل اصلی خستگی چشم ها هستند، اما با اعمال تغییراتی كوچك در الگوی استفاده، قابل پیشگیری می باشند. مورد دیگری كه در این زمینه باید به آن توجه گردد، خستگی دو چندان چشم ها در اثر تماشای نور آبی است كه تقریباً همه كاربران را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
به همین دلیل هوآوی با عرضه قابلیتی تحت عنوان «Eye Comfort» كوشیده تا با استفاده از رنگ هایی گرم تر و به حداقل رساندن نور آبی ساطع شده از نمایشگر، صدمه و خستگی ناشی از استفاده طولانی از اسمارت فون ها را به حداقل برساند.

قابلیت Eye Comfort هوآوی حتی گواهی محافظت از چشم موسسه TÜV Rheinland را هم دریافت كرده است. TÜV Rheinland موسسه ای پیشرو و مستقل در حوزه بازرسی تكنولوژی است كه بر اثرات سلامتی كالاهای عرضه شده از جانب شركت های مختلف نظارت دارد.
چگونه از قابلیت Eye Comfort گوشیهای هوآوی استفاده كنیم
برای فعال كردن قابلیت Eye Comfort كافی است مراحل زیر را دنبال كنید: منوی Settings را باز كنید. گزینه Display را انتخاب كنید. در صفحه باز شده گزینه Eye Comfort را پیدا و آنرا فعال كنید.

روش دیگر به این صورت است: با سوایپ رو به پایین «نوتیفیكیشن سنتر (مركز اعلان)» را باز كنید. از میان میان برهای موجود قادر خواهید بود Eye Comfort را فعال یا غیرفعال كنید.
هوآوی در جهت كارآمدتر شدن قابلیت Eye Comfort، تنظیماتی مفیدی را هم به آن افزوده است. با مراجه به منوی Settings، بخش Display، قسمت Comfort و انتخاب گزینه Scheduled قادر خواهید بود زمان شروع و پایانی را متناسب با نیاز خود انتخاب كنید و از Eye Comfort به صورت زمان بندی شده (به طور مثال در ساعات شب) استفاده كنید.

فعال شدن قابلیت Eye Comfort به علت فیلتر كردن نور آبی، رنگ های تصویر را دست خوش تغییر می كند. در این حالت، كاربران می توانند با جابه جایی نشانگر نوار دمای رنگ موجود در تنظیمات بخش نمایشگر، رنگ های به نمایش درآمده را مطابق با سلیقه خود تنظیم كنند.
۲۱۲۱


منبع:

1398/06/24
20:39:03
2.5 / 5
4467
تگهای خبر: تكنولوژی , سلامت , شركت , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(1)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
لینک دوستان كمیاب آنلاین