داغ ترینها: ....

مجوز صوت و تصویر روبیکا به دلیل تخلفات گسترده باطل شده است بعلاوه پاسخ روبیکا

مجوز صوت و تصویر روبیکا به دلیل تخلفات گسترده باطل شده است بعلاوه پاسخ روبیکا

به گزارش کمیاب آنلاین به قول معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر،  مجوز اپلیکیشن «روبیکا» به دلیل تخلفات ترافیکی و درآمدهای غیرقانونی، فعالیت بدون مجوز، نقض قوانین رقابت و استفاده غیر مجاز از اطلاعات شخصی کاربران باطل شده است.


به گزارش کمیاب آنلاین به نقل از ایسنا، این روزها که طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» به یکی از دغدغه های کاربران شبکه های اجتماعی و کارشناسان فعال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل گشته، ساخت اکانت هایی در روبینو هم جنجال آفریده است. داستان از جایی شروع شد که برخی از بازیکنان باشگاه پرسولیس در صفحه اینستاگرام خود اعلام نمودند در روبیکا، صفحه ای جعلی و بدون اطلاع آنها برایشان بوجود آمده که حتی تیک آبی (احراز هویت) هم دارد.
بعد از انتشار این اخبار در اینستاگرام، کاربران دیگری در شبکه های اجتماعی همچون توییتر اعلام نمودند که بدون اطلاع آنها، صفحاتی به نامشان در روبیکا بوجود آمده و در عین حال از مطالبی که در صفحه عمومی اینستاگرامشان قرار دادند، برای پر کردن محتوای صفحات استفاده شده است. این مورد این نگرانی را برای کاربران بوجود آورده بود که این اقدام، تلاشی برای بالا نشان دادن کاربران پلت فرم های داخلی و مهاجرت ساختگی از اینستاگرام به روبینو باشد و به دنبال آن، کاهش پهنای باند اینستاگرام را شاهد باشیم.
در شرایطی که خواسته کاربران رسیدگی به این مورد بود، علی سعد -معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر)- در توئیتر خود نوشت: از بهمن ماه ۹۹ پیگیری پرونده تضییع حقوق کاربران در روبیکا را شروع کردیم و با طیف وسیعی از تخلفات روبرو شده ایم. تخلفات ترافیکی و درآمدهای غیرقانونی، فعالیت بدون مجوز، نقض قوانین رقابت، گزارش های اخیر در خصوص استفاده غیر مجاز از اطلاعات شخصی کاربران و... لزوم اصلاح را بیشتر از پیش روشن می کند.
وی تصریح کرد: ساترا با ابطال مجوز سرویس صورت و تصویر سوپر اپلیکیشن روبیکا و منع پخش تبلیغات بازرگانی آن در رسانه ملی، اقدامات اولیه را به انجام رساند. در مورد تخلفات ترافیکی با نامه نگاری با وزارت ارتباطات و طرح شکایت در کمیسوین اصل ۹۰ پرونده احقاق حقوق کاربران را پیگیری کرد که منجربه حذف محاسبه غیرقانونی پهنای باند در آن شد. اما متاسفانه به علت برخی ناهماهنگی ها همچنان شاهد تداوم فعالیتهای متخلفانه این پلت فرم هستیم.
معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا اضافه کرد: علیرغم اینکه ساترا «اولین و تنها» نهاد اقدام کننده ضد تخلفات روبیکا بود ولی خودش را به حمایت تمام قد از «سرویس داخلی قانونمند» متعهد می داند؛ روشن است پشتیبانی از پلت فرم داخلی به معنای فعالیت در شرایط برابر و در قالب مقررات کشور است که در مورد روبیکا این مسئله نقض شده. ساترا پیگیری تخلفات روبیکا را تا اصلاح نهایی و فعالیت قانونمند ادامه خواهد داد.
روبیکا مجوزی از ساترا نداشته که ساترا بخواهد آنرا باطل کند
این در شرایطی است که روابط عمومی روبیکا اعلام نمود روبیکا هیچگونه مجوزی از ساترا نداشته است که ساترا بخواهد آنرا باطل کند. در این اعلامیه آمده است: «این سوپراپلیکیشن با محوریت شبکه اجتماعی و پیام رسان است نه iptv. طی سالیان گذشته ساترا همواره تلاش کرده است که علاوه بر iptv ها و vod ها، پیام رسان ها را هم متقاعد به دریافت مجوز از ساترا کند که هیچکدام از پیام رسان ها همچون روبیکا قبول نکردند.
در مورد بخش فیلم و سریال روبیکا هم روبیکا در سال ۱۳۹۷ فقط برای مدت شش ماه و به صورت موقت مجوز از ساترا برای این قسمت داشت که همان موقع هم منقضی شد و هیچ گاه تمدید نشده است؛ چونکه روبیکا مبادرت به عقد قرارداد با سایر پلت فرم های دارای مجوز کرده و انتشار محتوا از سیستم های این پلت فرم ها انجام می شود نه روبیکا.

در نهایت حتی در صورت وجود مجوزی برای ابطال از جانب ساترا، زیبنده یک نهاد حاکمیتی نیست که بدون انجام هیچگونه تحقیقاتی و دریافت توضیح بابت شایعات و اکاذیب منتشره ضد روبیکا در ایام اخیر، از راه یک رشته توئیت و نه حتی نامه ای رسمی، ابطال مجوز یک پیام رسان که حتی رسانه صوت و تصویر فراگیر هم محسوب نمی گردد و حتی درخواست مجوزی نداده، اعلام گردد.»




منبع:

1400/05/26
16:22:28
0.0 / 5
813
تگهای خبر: اپل , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینستاگرام , بازی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(1)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
لینک دوستان كمیاب آنلاین