داغ ترینها: ....

اعضای هیات علمی 396 میلیاردریال یارانه خدمات آزمایشگاهی دریافت نمودند

اعضای هیات علمی 396 میلیاردریال یارانه خدمات آزمایشگاهی دریافت نمودند

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۹۳ تابحال بیشتر از ۳۹۶ میلیاردریال یارانه خدمات آزمایشگاهی به اعضای هیات علمی پرداخت کرده است.


به گزارش گروه علم وآموزش ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، این یارانه ها با هدف توسعه صنعت آزمایشگاهی در کشور به اعضای هیات علمی، دانشجویان و دیگر متقاضیان پرداخت می شود. بر همین مبنا از سال ۹۳ تا انتهای آذرماه سال ۱۴۰۰ بیشتر از ۱۷۴ میلیاردریال یارانه به دانشجویان و ۲۲۹ میلیاردریال به دیگر طرح ها عرضه شده است.
شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عرضه این یارانه ها به دنبال ایجاد بستر حمایتی برای فعالان حوزه آزمایشگاهی و پژوهشگران است تا خدمات با کیفیت و دقت بیشتری عرضه شود.
این خدمات هر سال به علت افزایش تعداد تقاضاها بیشتر می شود. از سال ۹۳ تا کنون بیشتر از ۷۵ میلیارد تومان کمک مالی به دانشجویان و اساتید عرضه شده است. طبق آمارها از سال ۹۸ حدود ۶۰۰ آزمایشگاه در شبکه عضو بودند که این عدد سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۱۴۱ مورد رسیده است. ۱۴۶ پژوهشگاه و مرکز تحقیقات، ۵۴۲ دانشگاه، ۱۰ پارک فناوری و ۴۴۳ شرکت عضو شبکه آزمایشگاهی هستند.
این شبکه با هدف افزایش بهره وری زیرساخت های آزمایشگاهی کشور، پلت فرم به اشتراک گذاری دستگاه ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی و پشتیبانی از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی را در کشور راه اندازی کرده است.


منبع:

1400/10/08
12:29:18
2.5 / 5
881
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(1)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
لینک دوستان كمیاب آنلاین