داغ ترینها: ....

اندازه گیری و کنترل سطح مایعات با محصول دانش بنیان ایرانی میسر شد

اندازه گیری و کنترل سطح مایعات با محصول دانش بنیان ایرانی میسر شد

کمیاب آنلاین: یک شرکت دانش بنیان محصولی طراحی و ساخته است که اندازه گیری و کنترل سطح مخازن مایعات را در صنایع مختلف ممکن می سازد.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدرضا معتمدی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اعلان اینکه سنسور اندازه گیری سطح مایعات برای اندازه گیری مخازن مختلف کاربرد دارد، اظهار داشت: نمونه خارجی این محصول نهایت تا طول ۲ متر را می تواند اندازه گیری نماید، اما سنسور ساخت ایران توانایی اندازه گیری تا طول ۶ متر را دارد.
وی بیان کرد: از این محصول برای اندازی گیری سطح مایعات مخازن آب، سوخت، مواد اولیه و موارد دیگر استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای سنسور اندازه گیری سطح مایعات، سوییچ دادن جهت کنترل روشن و خاموش کردن یک پمپ یا سیستم هشدار است که از سرازیر یا خالی شدن جلوگیری می کند.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معتمدی افزود: اندازه گیری سطح مایعات با دو روش انجام می شود. برای اندازه گیری سطح مایعات با دمای پایین از روش خازنی استفاده می شود و اندازه گیری دمای بالا سطح مایعات داخل مخازن، استخرها و چاه های آب با دقت اندازه گیری یک میلی متر، سنسور اندازه گیری سطح مایعات دما بالا کابرد دارد.
این فناور اضافه کرد: سنسور اندازه گیری سطح مایعات و نمایشگر، نمایش لحظه ای سطح داخل مخزن را برحسب میلی متر و سانتی متر و همین طور درصد و محاسبه حجم داخل مخزن برحسب لیتر و مترمکعب نشان میدهد و دارای خروجی دیجیتال جهت کنترل سطح مخزن است.
وی اظهار داشت: این محصول دقت اندازی گیری بالایی دارد و در کنار قیمت پایین نسبت به نمونه خارجی، خدمات بعد از فروش و اندازه گیری با طول بیشتر، نیاز به کالیبراسیون در محل نیز ندارد. هم اکنون بصورت مستقیم ۱۲ نفر و در حدود ۲۰ نفر بصورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می کنند. این محصول اندازه گیری مخازن مختلف را انجام می دهد، اما عمده خریداران آن شرکت های آب و فاضلاب هستند که توانسته صرفه جویی ارزی خوبی نیز بهمراه داشته است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به این که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات مفید و کاربردی زیادی دارد، اضافه کرد: حمایت ها و مزایای متنوعی از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت های دانش بنیان وجود دارد، اما امید است برای تهیه کارگاه و تجهیز آن نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شود.


منبع:

1400/11/11
23:02:25
0.0 / 5
925
تگهای خبر: آموزش , تولید , خدمات , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(1)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
لینک دوستان كمیاب آنلاین