داغ ترینها: ....
توصیه یك كارشناس به سیاستگذاران

برای قانون گذاری در ارزهای دیجیتالی احتیاط کنید!

برای قانون گذاری در ارزهای دیجیتالی احتیاط کنید!

یک کارشناس حوزه رمزارز به دولت سفارش کرد که برای تصویب قانونی در این عرصه با احتیاط بسیار و همانند سایر کشورها و طبق استاندارهای دنیا عمل کند.


علیرضا شامخی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: قیمت در بازار ارزهای دیجیتالی نقطه مقاومت مهمی را شکسته و در محدوده آن مقاومت یک دوره فشردگی را تجربه می کند که تحلیل در این دوره دشوار می باشد و سفارش عمومی در این حوزه زیاد جالب نیست. در کل حالا بازار ارزهای دیجیتالی درگیر معاملات حرفه ای است و نمی توان سفارش ای برای عموم در این راستا داشت.
وی با تکیه بر این که نباید با پول پرریسک یا سرمایه مورد نیاز وارد بازار ارزهای دیجیتالی شد و در آن سرمایه گذاری کرد، اظهار داشت: در دنیا هنوز پروتکل و دستورالعمل مشخصی برای رمزارزهای بانک مرکزی تعبیه نشده البته کشوری چون چین در این حوزه به نسبت پیشتاز است. از طرفی، جای تقدیر دارد که بانک مرکزی کشورمان به فکر رمزارزهاست و باید در این حوزه استاندارهای فنی لازم را رعایت کند.
این کارشناس درباره رمز ریال ملی که مقرر است از سال آینده راه اندازی شود، بیان نمود: این ارزهای دیجیتالی فقط ابزار تراکنش هستند و به جای کارت بانکی یا اسکناس از این ابزار و کیف پول های ارزهای دیجیتالی استفاده خواهد شد که امنیت بیشتری هم دارند. نکته دیگر این که هزینه تراکنش در این ساختار کم می شود و کاهش هزینه های تراکنش نقش واسطه ها چون بانکهای تجاری را کم می کند که برای این بانکها نگران کننده است.
شامخی ضمن اشاره بر تدوین آئین نامه ای به نام رمز ارزش، به دولت سفارش کرد که به هیج وجه بدون مشورت با فعالان و کارشناسان این حوزه آئین نامه ای را تدوین و تصویب نکند و سیاستگذاران خیلی محتاطانه برای تصویب قانونی در این عرصه عمل کنند. علاوه براین، باید همانند سایر کشورها و طبق استاندارهای دنیا عمل کنند زیرا، ارزهای دیجیتالی یک فناوری نو است که شناخت کمتری نسبت به آنها وجود دارد.




منبع:

1400/11/25
22:41:18
0.0 / 5
1198
تگهای خبر: ابزار , بازار , دیجیتال , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
لینک دوستان كمیاب آنلاین