داغ ترینها: ....

آیا گرافن در مقابل حرارت خورشید مقاوم است؟

آیا گرافن در مقابل حرارت خورشید مقاوم است؟

به گزارش کمیاب آنلاین محققان به دنبال بررسی کاربردهای گرافن در صنعت فضایی هستند. آنها قصد دارند مقاومت ادوات گرافنی را در مقابل تابش های شدید و مخرب فضایی و تحمل دمای بالا بررسی نمایند. برای این منظور آنها ادوات گرافنی را به مدار خورشید نزدیک می کنند.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، چندی قبل شرکت اسپیس ایکس چهارمین مأموریت حمل و نقل فضایی خویش را با موفقیت از کیپ کاناورال در فلوریدا انجام داد. حالا شرکت اپلاید نانولایرز هلند با همکاری محققانی از دانشگاه صنعتی دلفت و پژوهشگرانی از کشور شیلی به دنبال بررسی کاربردهای گرافن در صنعت فضایی هستند.
توانایی گرافن برای بهبود حساسیت و دقت سنسورهای مورد استفاده برای ناوبری و مشاهدات نجومی بخصوص برای سفرهای فضایی آینده بسیار بااهمیت است.
طبق اعلام این محققان، آزمایش های طراحی شده با استفاده از دستگاههای آزمایش گرافن تولیدشده توسط شرکت اپلاید نانولایرز (Applied Nanolayers)، برای نخستین بار تاثیر سفر واقعی در فضا و اثر قرار گرفتن در فضا بر دستگاههای گرافن رسانا را بررسی خواهد نمود.
متخصصان اپلاید نانولایرز و دانشگاه صنعتی دلفت با هم همکاری می کنند تا مشخصات مورد نیاز مواد گرافنی و دستگاههای فیزیکی برای صلاحیت پرواز فضایی را به دست آورند. دستگاه هایی در این آزمایش ها مورد بررسی قرار خواهند کرد تا مشخص شود چگونه اجزای گرافن در مقابل ارتعاش، تشعشع و دمای شدید فضا مقاومت می کنند و چطور می توان از داده های به دست آمده جهت بررسی عملکرد گرافن و عرضه آن به تولیدکنندگان سنسور و آشکارساز برای کمک به طراحی دستگاههای مربوطه بهره برد.
پاول هگز مدیرعامل شرکت اپلاید نانولایرز می گوید: این نخستین بار است که اجزای گرافن در فضا آزمایش می شوند و ما شیفته عملکرد آنها هستیم. استفاده از گرافن در کاربردهای فضایی بسیار متنوعی پیشنهاد شده است اما این پروژه به صورت خاص بر عملکرد دستگاههای گرافنی و توانایی گرافن برای مقاومت در مقابل سختی های فضا متمرکز است. حالا که راه اندازی طبق برنامه انجام شده است، محققان صبورانه منتظر دریافت داده های آزمایشی در ماه ژوئن هستند.
SpaceX Transporter ۴ یک مأموریت تخصصی برای مشتریان تجاری و دولتی است که ده ها ریزماهواره و نانوماهواره کوچک را با استفاده از برنامه SmallSat Rideshare SpaceX برای رسیدن به SSO (مدار سنکرون خورشید) حمل می کند.

1401/01/31
22:42:15
1.7 / 5
567
تگهای خبر: آموزش , اپل , پروژه , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(2)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
لینک دوستان كمیاب آنلاین