داغ ترینها: ....
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور:

برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نهایی شد

برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نهایی شد

به گزارش کمیاب آنلاین معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از نهایی شدن تدوین برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اطلاع داد و اظهار داشت: موانع جذب اعتبار برای اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار درحال برطرف شدن است.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، انسیه خزعلی در آیین بهره برداری از ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال زایی و کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم و روستایی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اضافه کرد: صدمه شناسی گسترده ای در دولت سیزدهم در مورد زنان سرپرست خانوار انجام شده است، در ابتدای برنامه ششم توسعه اقتصادی سه میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود داشت که امیدواریم تا آخر برنامه هفتم هیچ زن سرپرست خانوار نداشته باشیم که توانایی تأمین معشیت خویش را نداشته باشند.
وی یکی از اشکالات اصلی در حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار را محدود بودن رسته های شغلی دانست و خاطرنشان کرد: البته این مشکل به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مرتفع شده است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن تاکید بر بهره گیری هرچه بیشتر از نیروهای مردمی و جهادی برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: شعار دولت سیزدهم کمک از اعتبار و توان مردم برای خودشان است و در اشتغال زایی برای زنان سرپرست خانوار هم باید از نیروهای مردمی و جهادی بهره گرفته شود.


مدیرعامل بنیاد برکت هم در این آیین در سخنانی تصریح کرد: در سه سال گذشته با تمرکز بر وضعیت معیشتی اقشار ویژه و صدمه پذیر جامعه و به منظور مصونیت آنان در مقابل صدمه های اجتماعی، در تدوین برنامه ها اهمیت ویژه ای برای کارآفرینی و خودکفایی زنان سرپرست خانوار در سرتاسر کشور در نظر گرفته شد که در این خصوص تابحال ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح در بیشتر از یک هزار و ۹۰۰ روستای ۳۵۰ شهرستان کشور از راه زنان سرپرست خانوار به نتیجه رسیده است.

براساس گزارش بنیاد برکت، محمد ترکمانه خاطرنشان کرد: راه اندازی این ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال سبب ایجاد فرصت های کسب و کار برای نزدیک به ۳۵ هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شده است.
وی، ۱۳ هزار و ۷۷۰ میلیاردریال حجم کل سرمایه گذاری جهت راه اندازی طرح های اشتغال ویژه زنان سرپرست خانوار است.
مدیرعامل بنیاد برکت به تفاهمنامه همکاری میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اشاره نمود و عنوان کرد: همکاری مشترک در اجرای طرح های اشتغال زایی شامل مشاغل خرد خانگی، کسب و کار کارگاهی خرد، کوچک و متوسط و پشتیبانی از کارآفرینان با تکیه بر طرح های فناورانه، نوآورانه و قابل تجاری سازی همچون محورهای این تفاهمنامه همکاری مشترک است
ترکمانه با تکیه بر حمایت ویژه از زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: راه اندازی ۵ هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور برای زنان سرپرست خانوار امسال در دستور کار بنیاد قرار دارد که از این تعداد، یک هزار و ۱۰۰ طرح تا به امروز به بهره برداری رسیده است.
وی درمورد اشتغال زایی بنیاد برکت برای بانوان هم بیان نمود: بنیاد برکت با هدف از بین بردن نابرابری اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی مناسب و پایدار در مناطق محروم و کمک به برقراری عدالت اجتماعی بیشتر از ۴۲ درصد کل طرح های اشتغال زایی اجتماع محور اجرا شده، معادل ۸۲ هزار طرح را به بانوان و بخصوص زنان سرپرست خانوار مختص کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: در همین راستا، رویدادهایی همچون رویداد ملی «بانوی برکت» با هدف کارآفرینی در حوزه کسب وکارهای خانگی و خانوادگی برای بانوان برگزار شده که در اجرای این رویداد، طراحی مدلهای بومی برای افزایش حضور بانوان در حوزه های اقتصاد خانواده و کسب وکارهای خانگی، افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، تقویت شبکه اجتماعی بانوان کارآفرین بنیاد برکت و عرضه طرح های صنایع خلاق در کسب و کار بانوان هدف گذاری شده است.



ترکمانه اضافه کرد: رسته های شغلی راه اندازی شده برای زنان سرپرست خانوار ۲۰ رسته است که اهم آنها شامل دامپروری، صنایع دستی، تولید کیف، کفش و پوشاک، مشاغل فنی، پرورش طیور و گلخانه می شود.
وی خاطرنشان کرد: همینطور از مجموع ۸۰۰ نفر تسهیل گران اقتصادی-اجتماعی همکار بنیاد برکت در سرتاسر کشور بیشتر از ۴۰ درصد را بانوان تحصیل کرده بومی تشکیل داده اند.
مدیرعامل بنیاد برکت افزود: تمام ۳۱ استان کشور زیر پوشش فعالیتهای اشتغال زایی برکت برای بانوان و زنان سرپرست خانوار قرار دارند.
وی از طریق اندازی ۳۰ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال اجتماع محور برای اقشار اجتماعی صدمه پذیر امسال اطلاع داد و اظهار داشت: این اقشار اجتماعی شامل زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت کشان، خانواده شهدا و ایثارگران، طلاب و خانواده هایشان، معلولین و خانواده های دارای معلول، خانواده کودکان بازمانده از تحصیل و افرادی که مهاجرت معکوس کرده و به روستاهایشان بازگشته اند می شوند.
مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: بنیاد در جهت مأموریت محوری خود برای توانمندسازی اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال زایی در مناطق محروم و کمتر برخوردار تابحال موفق به اجرای ۱۹۳ هزار طرح اجتماع محور با ظرفیت ایجاد ۵۷۹ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور شده است.


منبع:

1401/02/26
19:21:07
0.0 / 5
680
تگهای خبر: آموزش , اجرا , تولید , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(2)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
لینک دوستان كمیاب آنلاین