داغ ترینها: ....

چالشی خلاقانه برای طراحی بازی های شناختی

چالشی خلاقانه برای طراحی بازی های شناختی

به گزارش كمیاب آنلاین چالش «سرمایه شناختی و طراحی بازی» به منظور شتاب بخشیدن به تولید بازی ها در حوزه علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برگزار می گردد.


به گزارش کمیاب آنلاین به نقل از ایسنا، «سرمایه شناختی و طراحی بازی» عنوان چالشی است که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به راه افتاده است تا بازی سازان با ارائه ایده ها و نوآوری های خود تولید بازی ها در حوزه علوم شناختی را شتاب دهند. بازی هایی که در حوزه هایی مانند اوتیسم، بیش فعالی، سالمندی، توانبخشی، تمرینات توجه و تمرکز، بازی های معمایی و بهبود مهارت کودکان کارآمد هستند.
شتابدهنده علوم و فناوری های شناختی کاگنوتک این چالش را برگزار می نماید و به تیم های حاضر در چالش خدماتی ارائه می دهد. از زمان آغاز این چالش یعنی اسفندماه سال قبل دوره های آموزشی برای تیم ها آغاز شد. تیم ها با حضور در دوره پیش شتابدهی ایده خودرا پرورش و ارتقاء دادند. این دوره های آموزشی تا اواسط خرداد ماه سال جاری ادامه دارد و بعد از آن ارزیابی و داوری طرح ها در آخر خرداد ماه شروع می شود. تیم ها در ۱۲ کارگاه آموزشی در ۳ حوزه علوم شناختی، بازی سازی و کسب و کار شرکت می کنند. همین طور ۱۰۰ ساعت منتورینگ در این سه حوزه از دیگر اقدامات برای تیم ها است تا طرح اولیه خودرا بهبود دهند.
در این صورت تیم های نوآور و خلاق در این عرصه شناسایی شده و مورد حمایت قرار می گیرند. در این چالش، مراکز دانشگاهی و شرکت های طراحی بازی از ۱۰ استان کشور شرکت کردند و حدود پنجاه طرح را برای ارزیابی و بررسی ارائه دادند. از این تعداد ۳۲ تیم در دوره پیش شتابدهی قرار دارند و پنج تیم بعنوان برگزیده رویداد انتخاب می شوند. تیم های حاضر در دوره پیش شتابدهی از استان هایی همچون کرمانشاه، مشهد، سمنان، اصفهان، تبریز، قزوین، گیلان و تهران هستند.
بازی های دیجیتال، بازی های فیزیکی و قلم کاغذی و طرح هایی مشترک در هر دو زمینه بازی های دیجیتال و فیزیکی و قلم و کاغذی حوزه ایده های ارسالی است. همین طور این بازی ها در حوزه های علوم شناختی مانند اوتیسم، بیش فعالی، سالمندی، توانبخشی، تمرینات توجه و تمرکز، بازی های معمایی و بهبود مهارت کودکان کارآمد هستند. معرفی بازی بعنوان ابزاری برای کارآفرینی در این چالش مد نظر قرار گرفته است. این چالش توسط شتابدهنده شناختی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و بنیاد ملی بازی های کامپیوتری درحال برگزاری است.
ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای برندگان چالش بیش از ۳۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی و سوبسید فروش مختص کرده است.



1399/02/30
13:41:50
3.3 / 5
2912
تگهای خبر: آموزش , ابزار , بازی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(1)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
لینک دوستان كمیاب آنلاین