داغ ترینها: ....

چهار فضانورد عازم ایستگاه بین المللی فضایی می شوند

چهار فضانورد عازم ایستگاه بین المللی فضایی می شوند

كمیاب آنلاین: چهار فضانورد شنبه هفته آتی با كپسول فضایی اسپیس ایكس عازم ایستگاه بین المللی فضایی می شوند.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این چهار فضانورد عصر یکشنبه بمنظور آماده شدن برای سفر به ایستگاه بین المللی فضایی وارد فلوریدا شدند. مقرر است کپسول فضایی شرکت «اسپیس ایکس» به نام «تاب آوری» (Resilience) ساعت ۷: ۴۹ دقیقه بعدازظهر شنبه آینده، ماموریت «کرو-۱» را از مرکز فضایی کندی انجام دهد.
«مایکل هاپکینز» فرمانده این فضاپیما و فضانورد ناسا اظهار داشت: خدمه به سبب تاثیر همه گیری کووید-۱۹ نام «تاب آوری» را برای این کپسول فضایی انتخاب کردند. هاپکینز ۵۱ ساله می خواهد بعنوان نخستین فضانورد نیروی فضایی آمریکا در جریان این ماموریت قسم یاد کند.
وی در این ماموریت با «ویکتور گلوور» ۴۴ ساله و «شانون واکر» و «سوئیچی نوگوچی» فضانورد ژاپنی که هر دو ۵۵ ساله هستند سفر می کند. گلوور تنها خدمه ای است که تا کنون به فضا سفر نکرده است.
این ماموریت نخستین پرواز معمول کپسول «دراگون» به ایستگاه بین المللی فضایی تحت «برنامه خدمه تجاری ناسا» خواهد بود. این به آن مدلول است که شرکت فضایی اسپیس ایکس متعلق به «ایلان ماسک» مالک کپسول فضایی دراگون و راکت «فالکون ۹» که این کپسول توسط آن حمل می شود، خواهد بود. این در حالیست که در سالهای گذشته ناسا مالک کپسول های آپولو و شاتل های فضایی بود.
این ماموریت اهمیت خاصی برای ناسا دارد؛ برای اینکه از مدت ها قبل مشغول آماده سازی برای اعزام باردیگر فضانوردان از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی با کمک شرکت های خصوصی بوده است.



منبع:

1399/08/21
22:07:06
1.7 / 5
1263
تگهای خبر: سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(2)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
لینک دوستان كمیاب آنلاین