داغ ترینها: ....

پرتاب ماهواره های جدید استارلینك به تعویق افتاد

پرتاب ماهواره های جدید استارلینك به تعویق افتاد

شرکت فضایی اسپیس ایکس پرتاب دسته جدیدی از ماهواره های استارلینک را که نوزدهمین گروه از این ماهواره ها شمرده می شود، به سبب نامساعد بودن شرایط جوی به تعویق انداخت.


به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، قرار بود ۶۰ ماهواره جدید استارلینک با یک موشک «فالکون ۹» ساعت ۴: ۲۱ دقیقه بامدادان دوشنبه ۱۵ فوریه (۲۷ بهمن) به وقت گرینویچ، از ایستگاه نیروی فضایی «کیپ کاناورال» در فلوریدا آمریکا به سمت مدار زمین پرتاب شود که این پرتاب به سبب دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی کنسل شد. انتظار می رود این ماموریت امشب صورت گیرد.
این شرکت فضایی اعلام نمود: به سبب نامساعد بودن شرایط جوی، ساعت ۲۲: ۵۹ دوشنبه ۱۵ فوریه به وقت منطقه زمانی شرقی برای پرتاب ۶۰ ماهواره جدید «استارلینک» با موشک «فالکون ۹» هدف گذاری شده است. احتمال مساعد بودن شرایط آب و هوا برای امشب ۶۰ درصد تخمین زده شده است.
امکان مشاهده زنده این پرتاب بوسیله وب سایت شرکت «اسپیس ایکس» و همین طور وب سایت «اسپیس» برقرار است. پرتاب بعدی ماهواره های «استارلینک» نیز شامل ۶۰ ماهواره دیگر خواهد بود که مقرر است در آینده صورت گیرد.
ماهواره های «استارلینک» قسمتی از برنامه اسپیس ایکس برای خدمات جدید و پرسرعت اینترنت است. این طرح اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی با درخواست «الون ماسک»، مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال برای کسب اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی شروع شد.
وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینک را بعنوان یک سیستم پهنای باند ارزان که می تواند دسترسی به اینترنت را فراهم آورد، به ثبت رساند. البته اسپیس ایکس تنها شرکتی نیست که دراین زمینه سرمایه گزاری نموده و در این میان، آمازون و فیس بوک نیز طرح هایی را دنبال می کنند. تا حالا بیش از هزار ماهواره استارلینک در مدار قرار گرفته اند.


1399/11/29
14:06:45
0.0 / 5
730
تگهای خبر: آمازون , اینترنت , خدمات , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(2)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
لینک دوستان كمیاب آنلاین